Snadné učení: Projekt SNADNÉ UČENÍ jsou kurzy pro děti a jejich rodiče. Projekt, který naučí děti jak si zvýšit sebevědomí, najít sebejistotu, jak se zbavit stresu. Zlepšuje soustředění, pomáhá lépe zvládat učení, také specifické poruchy učení (dyslexie, dysgrafie, hyperaktivita, nepozornost, nesoustředění).

Pomáháme dětem získat sebejistotu, zdravé sebevědomí

a projít dětstvím zlehka a s radostí

Článek v časopisu KVALITNÍ ŽIVOT (srpen 2014)

Můj život s ARTETERAPIÍ

Když jsem byla oslovena, abych napsala o svých zkušenostech s arteterapii, musím začít od samého začátku. Dostala jsem obrovskou šanci pracovat sama na sobě, na svém životě a následně mohla začít pomáhat i ostatním lidem kolem sebe. Říká se, že všechno zlé je pro něco dobré. V okamžiku, kdy zlé prožíváme, je nedokážeme přiměřeně ocenit. Každý z nás má ve svém životě okamžiky, které by nejraději vyměnil, vymazal. Dnes si však troufám tvrdit, že jsem za všechny tyto okamžiky a rány vděčná, protože mě dokázaly posunout dál. Donutily mě zastavit se a uvědomit si, že se „něco" děje a začít „něco" dělat.

Osudové setkání s metodou One Brain

Jedním z mých osudových okamžiků bylo setkání s metodou One brain (metoda je známá jako kineziologie), která mi vstoupila do života tzv. „nenáhodnou náhodou". Dnes je to jedna z hlavních a berných mincí mojí terapeutické práce. Nejdříve jsem si však musela uvědomit a sama se přesvědčit, co všechno tato metoda dokáže. Díky ní jsem pochopila, jak je velmi důležité respektovat a ctít samu sebe. Neboť tam začíná všechno co se nám děje. Pokud nezačnu mít ráda, respektovat a poslouchat svoje vnitřní JÁ, nikdy nemohu být dobrá matka, manželka, dcera... Většinou všechno co děláme, děláme pro ostatní a ne pro sebe. Já jsem také dříve dělala spoustu věcí proto, abych byla hodná a dobrá, aby mě měli lidé rádi. Záleželo mi na tom, co si ostatní myslí, ale zapomínala jsem na sebe, na to, co chci já, co doopravdy cítím.

Děti se zbavily ekzémů a alergií

Díky této metodě, kterou jsem samozřejmě začala zkoušet doma na svých nejbližších, se moje děti dokázaly zbavit ekzémů a alergií, se kterými jsme bojovali několik let. S postupem času jsem metodou úspěšně pracovala i se svými klienty. Velice mě překvapovalo, že převážnou část z mých klientů tvoří děti a řeší velmi závažné problémy zásadně ovlivňující jejich životy.

Stále jsem hledala ještě něco navíc, co by mi pomohlo dostat se blíže ke svému JÁ a upevnit v sobě vše, co mi dokázala poskytnout metoda One brain.

Dostala jsem příležitost seznámit se s artefiletikou a arteterapií.

Arteterapie: léčebný postup, který využívá výtvarného projevu jako hlavního prostředku poznání a ovlivnění lidské psychiky a mezilidských vztahů.
Artefiletika: rozvoj osobnosti prostřednictvím tvorby. Je kladený důraz na zážitek vyplývající z tvořivého procesu, využívá metody výtvarného, hudebního, literárního nebo dramatického umění.

Protože se vždy snažím vyzkoušet vše na vlastní kůži, pracovala jsem nejdříve sama na sobě. Činím to vlastně neustále. Byla jsem překvapená, nadšená a velice často dojatá. Problémy, emoce, starosti, vše co si nosíme ve svém nitru, dokážou pomocí výtvarného procesu vyplout na povrch. Získávají tím hmatatelný obraz. Obraz toho, co si řešíme uvnitř sami sebe. To vše se samozřejmě děje, pokud dokážeme k sobě být upřímní. Jen tak se nám podaří najít odpovědi na otázky, které si nosíme uvnitř.

Práce s dětmi

Jedná se o velmi zajímavý proces, kdy je možné svobodně tvořit. Zvláště krásná je práce s dětmi, kdy jejich práce nikdo nehodnotí. Vše co se vytvoří, není na známky, ale je zaměřeno na uvědomění si pocitů a myšlenek, které je při tvoření napadají. To vše se děje ve skupině, kde dochází také ke sdílení, je zde vždy prostor pro zamyšlení nad aktuálními problémy a možnostmi hledat společně řešení. Na základě svých zkušeností mohu říci, že právě vytvoření příjemného prostředí je velmi důležitým bodem pro práci.

Pokud se pracuje v dětské skupině, práce je zaměřena na vyhledávání toho příjemného, toho co se daří, na dětské dovednosti a um. Práce slouží ke zprostředkování nových zkušeností, může pomoci změnit chování, lépe se začlenit do kolektivu. V uvolněné atmosféře pomáhá dětem najít si svoje místo a získat sebevědomí.

Duševní hygiena

U dospělých je také kladený důraz na bezpečí skupiny. Aby se člověk mohl v klidu ponořit do svého nevědomí. Nemusí se vždy nutně jednat o terapii, můžeme tímto způsobem pracovat na svojí duševní hygieně. Každý má jistě spoustu otázek, na které hledá odpovědi.

Myslím, že nikdy není pozdě začít hledat, tvořit. V současné době jsme díky hektickému způsobu života zapomněli, jaká je to radost. Dovolme si otevřít dveře, najděme odvahu vstoupit do tohoto prostoru. Existuje spousta technik, metod a způsobů, jak začít. Vždy však musíme začít sami u sebe. Držím vám palce a přeji spoustu krásných dní.

Zdeňka Šulcová

Článek ve formátu PDF ke stažení

Snadné učení: Projekt SNADNÉ UČENÍ jsou kurzy pro děti a jejich rodiče. Projekt, který naučí děti jak si zvýšit sebevědomí, najít sebejistotu, jak se zbavit stresu. Zlepšuje soustředění, pomáhá lépe zvládat učení, také specifické poruchy učení (dyslexie, dysgrafie, hyperaktivita, nepozornost, nesoustředění).