Připravte si barvičky, pastelky, štětce a vodovky… prostě pojďte tvořit a uvidíte, kolik zajímavých informací se dozvíte. Kolik příběhů je možné si vyprávět. Kolik zajímavostí se dozvíte, když budete se zájmem poslouchat.
Kreslení je pro většinu dětí oblíbenou činností. Kresba je pro dítě hrou, zábavou, prostředkem k uplatnění fantazie a tvořivosti. Kresbou dítě vyjadřuje své zážitky, pocity, prožívání každodenních nebo naopak mimořádných situací.
U dětí je kreslení nebo jakékoliv výtvarné vyjádření mnohem příjemnější. Dítě si raději zvolí barvy a obrázky, protože je pro něj sdělení mnohem jednodušší než hledat vhodná slova. Mohou také zapojit svoji fantazii, použít barvy a vyjádřit tak svoje pocity a emoce.
Mám pro vás tip, jak tuto společnou chvíli podpořit. Připravila jsem pro vás jeden úžasný nástroj, který už několik let v různých podobách testuji na dětech i dospělých.
Ze své praxe, z konzultací, z různých výcviků a seminářů vím, že často jeden ze stěžejních úkolů je uvědomit si „co se mi daří“. Dokázat si najít a uvědomit to dobré, protože každý den něco hezkého, příjemného a zajímavého určitě každý z nás prožijeme. Většinou jsme však nastaveni tak, že když se nám jedna věc nepodaří, tak si večer často připomeneme právě ten nezdar a neúspěch. Všechny úspěchy a plusy jakoby zapomeneme. To v nás zanechává pocit, že nejsme dost dobří, nedaří se nám.
Je dobré se každý den na chvilku zastavit a zrekapitulovat si prožitý den. Najit v něm to, co se nám podařilo, co nás bavilo, co nám udělalo radost a to si uvědomit, zapamatovat si. Ve svém e-booku, který je pro vás připravený ke stažení zdarma Jak mít doma spokojené a šťastné dítě, doporučuji jak si udělat takový rituál a tuto techniku zavést do našich rodin.
Vaše zpětné vazby jsou však úžasné a motivují mě jít ještě dál. Proto jsem pro vás připravila BAREVNÝ ZÁPISNÍK, který vám bude pomáhat.
Pracuje se s ním velmi jednoduše.
Podaří se nám vytvořit doma příjemné prostředí, snadno najdete téma k hovoru a ještě díky němu se svými dětmi zrekapitulujete den. Může být zároveň vašim deníkem, který vám zůstane a bude připomínat prožívání určitého období a situací.
Díky tomu, že si budeme pravidelně s našimi dětmi povídat o tom, co se nám daří, co se nám povedlo, v čem se cítíme dobře a úspěšně, tak si vytvoříme návyky, které budou naše děti umět využívat po celý svůj život.
Dobré návyky jsou nejmocnější nástroj, který má člověk k dispozici.
Edův zápisník (jak mu doma říkáme) si nás (mne i dcerku) na první pohled získal. Dcera byla nadšená a výslovně šťastná, když jej objevila jako překvapení přichystaný na svém stole. Postavičku Edy zná a miluje. Mladší syn (5 let) okamžitě zatoužil mít svůj zápisník, tak budeme muset pořídit ještě jeden. Zatím si vytvořil svou vlastní stránku s Náladometrem na volný list papíru. Co vám společná práce přináší? Mně osobně radostné zjištění, jak je již dcera samostatná a v jakých dimenzích i abstrakcích dokáže již uvažovat.
maminka Daniela a Dominika 8 let, 2.tř.
Co vám společná práce přináší? V ideálním případě, pokud to dítěti nevadí je dobré být při zapisovaní a povídat si o tom. U nás nevadí, že jsem přítomna, jenom má hodně zafixováno, že si povídáme večer a tak zápisník bere možná rychleji. V každém případě napsané je lepší, protože se můžu zpětně podívat a uvědomit si. Z dlouhodobého hlediska ideální získávání informací o dítěti a jeho pocitech a náladách, přehled o tom, co je pro něj důležité a co má rád (radost z toho, co pro něj i přesto, že to praktikuje důležité není a naděje, že si to jednou uvědomí).
maminka Eva a Kryštof 15 let, 9. tř.